El final está cerca

16 januari 2016 - Bogotá, Colombia

We zijn omhoog gegaan naar de Monseratte met de kabelbaan. De loop, ofwel klimroute naar het hoogste punt was helaas afgesloten. Wim en Felipe hadden wel de motivatie omhoog te gaan klimmen, maar dit was ook een hele leuke ervaring.

Boven troffen we aan 1 kant een prachtig uitzicht over Bogota aan. Aan de andere kant de bergen en natuurlandschap. Ook konden we door een botanische tuin met hier en daar beelden wandelen en het rook er heerlijk. Er staat een mooie kerk bovenop de berg, omringt met souvenirwinkeltjes en eettentjes. Wat onderschat was was de felheid van de zon; als het niet gloeiend heet is kun je ook nog goed verbranden, helemaal op 3200 meter hoogte.

Op de terugweg hebben we een hapje gegeten, waarna Felipe, Janiek en RD met Camila en Ralf een rondje door de stad gemaakt hebben. Op de straten zie je vele artiesten en kunstenaars, met prachtig werk.

In de tussentijd hebben Harriet, Wim en Sophie afgesproken met een jongen uit Bogota, Elmer, een voormalig sponsorkind. Hij heeft hen rondgeleid in een deel van Bogota.

Daarna zijn we, op aanrading van Elmer samen met hem gaan eten in een leuk crêpe-restaurant met unieke menukaart. Camila en Ralf zijn met zijn tweeën wat gaan eten. Morgen is onze laatste échte dag hier, voor Harriet en Wim een rustdag met kerkbezoek en de rest is van plan een marktje te bezoeken.

Maandag vertrekken we aan het eind van de middag, lokale tijd, voor de lange vlucht terug naar Nederland. Onderweg zal de klok 6 uur vooruit gaan en slaan we dus eigenlijk een nacht over. Dat zal weer wennen worden, aan het ritme en de temperatuur!

1. Caroline&youssef:
    17 januari 2016
    We genieten van de verhalen en de foto's! Geniet nog even en morgen een goede reis terug naar (koud) Nederland!!
  2. Ouders van Caroline en Youssef:
    17 januari 2016
    Wat hebben jullie veel gezien/Het zal wel vol zijn in jullie hoofden.
    Als je thuis bent dus heel veel om te verwerken.
    Men en mevr Kleinjan
  3. Corien hoogenboom:
    17 januari 2016
    Wat leuk om al jullie verhalen te lezen. En nu, zit het er weer op. Wat hebben jullie veel beleefd met elkaar. Ook mooie ontmoetingen gehad. Indrukwekkend allemaal. Voor morgen een heel goede en behouden thuisreis gewenst. En..... een warm welkom in een koel Holland.
  4. Theda van Oers:
    19 januari 2016
    welkom thuis allemaal wat een mooi reis was het zeg
    groetjes oma theda